Zugang zur Gesundheitsversorgung für EU-Bürgerinnen und EU-Bürger – Handreichung zu den rechtlichen Grundlagen – Siehe vor allem das Kapitel zum Thema "Fehlender Krankenversicherungsschutz", Seite 11-15:
Was ist zu tun, wenn es weder einen gesetzlichen Krankenversicherungsschutz in Deutsch...land gibt, noch einen mitgebrachten aus dem Herkunftsland?
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Epidemiologisches Bulletin, 25 Januar 2018/ No.4, 49-53
Am Beispiel des Kontexts der Syrien- und Irakkrise
Das Positionspapier zeigt auf, was gute psychosoziale Arbeit mit Geflüchteten ausmacht und welche Risiken es zu berücksichtigen gilt. Es richtet sich an Akteur*innen aus dem MHPSS-Sektor, die im Kontext der Syrien- und Irakkrisen mit Flüchtlinge...n im Nahen Osten arbeiten sowie an Ministerien und wissenschaftliche Institutionen.
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Die konkreten Einzelfälle geben Einblicke in die Therapien und wie diese an den komplexen Bedürfnissen der Überlebenden ansetzen.
Diese Studie liefert einschlägige Informationen aus erster Hand über die Lebenswirklichkeit von syrischen Kindern, die arbeiten müssen: in ihrem Heimatland, in den Nachbarstaaten oder in Europa. Der syrische Bürgerkrieg ist die schlimmste humanitäre Katastrophe unserer Zeit. Hunderttausende Men...schen – Erwachsene und Kinder – wurden getötet. Zwei Drittel aller Syrer haben ihr Zuhause und ihre Existenzgrundlage verloren. Millionen Syrer wurden aus ihrem Lebensumfeld gerissen und gezwungen, innerhalb ihres Landes oder in die Nachbarländer zu fliehen. Die enormen Auswirkungen auf andere Länder ziehen internationale Aufmerksamkeit auf sich. Diese richtet sich nicht nur auf die humanitäre Krise in den betroffenen Gebieten und Ländern, sondern auch auf deren wirtschaftliche und soziale Last. Das durch die verschiedenen Konfliktparteien verursachte Blutvergießen hält an, das Leid wird größer. Rund die Hälfte aller syrischen Flüchtlinge und Vertriebenen sind Kinder und Jugendliche: Diese sind doppelt verletzlich – als Kinder und als Flüchtlinge oder Vertriebene.
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Rund drei Viertel der in Deutschland lebenden Flüchtlinge aus Syrien, dem Irak und Afghanistan sind nach Gewalterlebnissen traumatisiert.
Das Handbuch soll die Ausbildung in unterschiedlichen Gesundheitsberufen, beispielsweise in der Physiotherapie, Ergotherapie oder der Pflegeausbildung, um den Faktor interkulturelle Kompetenz bereichern.
Gerechtigkeit zwischen den Geschlechtern zu schaffen ist ein zentrales Anliegen der Weltgemeinschaft. In der
„Agenda 2030 für nachhaltige Entwicklung“ haben die 193 Mitgliedstaaten der Vereinten Nationen dies im Jahr
2015 festgelegt. Kern der Agenda 2030 sind 17 Ziele für na...chhaltige Entwicklung (Sustainable Development Goals,
SDG) mit 169 Unterzielen. Geschlechtergerechtigkeit ist dabei ein eigenständiges Ziel mit neun Unterzielen. Hier
und in weiteren neun SDG werden explizit Qürbezüge zu anderen Themen geschaffen.
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Die Handreichung ‚Miteinander Lernen‘ möchte Jugendgruppen, Kirchengemeinde und -kreise, Eine-Welt-Vereine und Einrichtungen, Engagierte im schulischen Bereich und andere entwicklungspolitische Akteure bei der Gestaltung entwicklungspolitischer Begegnungsprogramme und der Antragstellung unterst...ützen.
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Humanitäre Charta und Mindeststandards in der humanitären Hilfe
Das Sphere-Handbuch stellt einen grundsatzbasierten Ansatz für Qualität und Verantwortlichkeit in der humanitären Hilfe dar. Es beinhaltet eine praktische Anwendung der Grundüberzeugung von Sphere, dass alle von einer Katastrophe... oder einem Konflikt betroffenen Menschen ein Recht auf ein Leben in Würde und das Recht auf humanitäre Hilfe haben.
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Rehabilitation wird zunehmend als notwendiger Aspekt der medizinischen Hilfe und patientenorientierten Versorgung anerkannt, wie ihre Aufnahme in die Klassifikation und Mindeststandards für ausländischen medizinischen Teams bei plötzlich auftreten...den Katastrophen zeigt (1). Dieses Dokument, das Erste seiner Art, legt die Standards für die Rehabilitation eindeutig fest und enthält Leitlinien für den Aufbau bzw. die Stärkung der Leistungsfähigkeit von Medizinischen Notfall Teams in diesem Bereich.
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In an ambitious new era for health development under the 2030 Agenda for Sustainable Development, WHO and
its partners have a solid foundation of success on which to build. Health plays a fundamental role in development
and is the central focus of Sustainable Development Goal 3, “Ensure healthy ...lives and promote well-being for all
at all ages”. It is also relevant to all the Sustainable Development Goals. Understanding the significance of the
role of health is a prerequisite for successful collective action on the social, economic and environmental
determinants of health
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Background: Cardiovascular disease (CVD), mainly heart attack and stroke, is the
leading cause of premature mortality in low and middle income countries (LMICs).
Identifying and managing individuals at high risk of CVD is an important strategy to prevent and control CVD, in addition to multisector...al population-based interventions to reduce CVD risk factors in the entire population.
Methods: We describe key public health considerations in identifying and managing individuals at high risk of CVD in LMICs.
Results: A main objective of any strategy to identify individuals at high CVD risk is to maximize the number of CVD events averted while minimizing the numbers of
individuals needing treatment. Scores estimating the total risk of CVD (e.g. ten-year risk of fatal and non-fatal CVD) are available for LMICs, and are based on the main CVD risk factors (history of CVD, age, sex, tobacco use, blood pressure, blood cholesterol and diabetes status). Opportunistic screening of CVD risk factors enables identification of persons with high CVD risk, but this strategy can be widely applied in low resource settings only if cost effective interventions are used (e.g. the WHO Package of Essential NCD interventions for primary health care in low resource settings package) and if treatment (generally for years) can be sustained, including continued availability ofaffordable medications and funding mechanisms that allow people to purchase medications without impoverishing them (e.g. universal access to health care). Thisalso emphasises the need to re-orient health systems in LMICs towards chronic diseases management.
Conclusion: The large burden of CVD in LMICs and the fact that persons with high
CVD can be identified and managed along cost-effective interventions mean that
health systems need to be structured in a way that encourages patient registration, opportunistic screening of CVD risk factors, efficient procedures for the management of chronic conditions (e.g. task sharing) and provision of affordable treatment for those with high CVD risk. The focus needs to be in primary care because that is where most of the population can access health care and because CVD programmes can be run effectively at this level.
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Prevention of stroke and transient ischemic attack includes both conventional approaches to vascular risk factor management (blood pressure lowering, cholesterol reduction with statins, smoking cessation and antiplatelet therapy)
and more specific interventions, such as carotid revascularization or... anticoagulation for atrial fibrillation. The objective of this review is to discuss effective interventions for optimal primary and secondary stroke prevention.
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Approximately 80% of the 463 million adults worldwide with diabetes live in low-income and middle-income countries (LMICs). A major obstacle to designing evidence-based policies to improve diabetes outcomes in LMICs is the scarce availability of nationally representative data on the current patterns... of treatment coverage. The objectives of this study were to estimate the proportion of adults with diabetes in LMICs who receive coverage of recommended pharmacological and non-pharmacological diabetes treatment; and to describe country-level and individual-level characteristics that are associated with treatment.
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Objectives Our study aimed to systematically review the literature and synthesise findings on potential associations of built environment characteristics with type 2 diabetes (T2D) in Asia.
Cardiovascular disease is a major cause of disability and premature death throughout the world, and contributes substantially to the escalating costs of health care. The underlying pathology is atherosclerosis, which develops over many years and is usually advanced by the time symptoms occur, genera...lly in middle age. Acute coronary and cerebrovascular events frequently occur suddenly, and are often fatal before medical care can be given. Modification of risk factors has been shown to reduce mortality and morbidity in people with diagnosed or undiagnosed cardiovascular disease.
This publication provides guidance on reducing disability and premature deaths from coronary heart disease, cerebrovascular disease and peripheral vascular disease in people at high risk, who have not yet experienced a cardiovascular event. People with established cardiovascular disease are at very high risk of recurrent events and are not the subject of these guidelines. They have been addressed in previous WHO guidelines.
Several forms of therapy can prevent coronary, cerebral and peripheral vascular events. Decisions about whether to initiate specific preventive action, and with what degree of intensity, should be guided by estimation of the risk of any such vascular event. The risk prediction charts that accompany these guidelinesb allow treatment to be targeted accord-
ing to simple predictions of absolute cardiovascular risk.
Recommendations are made for management of major cardiovascular risk factors through changes in lifestyle and prophylactic drug therapies. The guidelines provide a framework for the development of national guidance on prevention of cardiovascular disease that takes into account the particular political, economic, social and medical circumstances.
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In this document, the Inter-American Committee of Cardiovascular Prevention and Rehabilitation, together with the South
American Society of Cardiology, aimed to formulate strategies, measures, and actions for cardiovascular disease prevention
and rehabilitation (CVDPR). In the context of the imple...mentation of a regional and national health policy in Latin American
countries, the goal is to promote cardiovascular health and thereby decrease morbidity and mortality. The study group on
Cardiopulmonary and Metabolic Rehabilitation from the Department of Exercise, Ergometry, and Cardiovascular Rehabilitation
of the Brazilian Society of Cardiology has created a committee of experts to review the Portuguese version of the guideline
and adapt it to the national reality.
The mission of this document is to help health professionals to adopt effective measures of CVDPR in the routine
clinical practice. The publication of this document and its broad implementation will contribute to the goal of the World
Health Organization (WHO), which is the reduction of worldwide cardiovascular mortality by 25% until 2025.
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